måndag 27 oktober 2014

Nanowrimo 2014

Det drar ihop sig.

Om bara några dagar är det november, och med det årets NaNoWriMo. Dvs National Novel Writing Month.

På en månad ska man skriva en text på 50000 ord.

1667 ord om dagen i 30 dagar.

Det borde innebära en kortroman.

Jag har kommit på en riktigt kul idé som jag kallar Karmakoma.
Massive Attack gjorde en låt en gång i tiden med den titeln, fast de stavade med C mitt i nånstans.
Jag blev glad när jag kom på titeln, eftersom jag tycker M.A.s låt har en av de coolaste titlarna nånsin, förutom att den är fantastiskt bra.

Och titeln makes perfect sense. För historien cirklar kring koma, och karma.

Jag har även lagt in en liten mätare till vänster här, där man kan se hur många ord jag skrivit varje dag.

Nu finns inget återvändo.

Här är världsmästarbästa videon till Karmacoma:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar