måndag 11 mars 2013

Johannes filmtrailers

För ordningens skull lägger jag upp trailers för mina två filmer, som givit inspiration till bloggens namn.

Först rysaren SLEEPWALKER, som jag regisserade 2000. Den producerades av SF och norska Filmkameratene. Då hetter jag fortfarande Runeborg i efternamn. Jag gifte mig 2004 och tog då min frus efternamn. Mycket möjligt att du sett SLEEPWALKER, då den gått på de flesta tv-kanaler i olika omgångar genom åren.



Här är samma trailer, fast på tyska. Jag bara älskar hur dom mixat in de tyska replikerna direkt ur filmen, med musik och allt.



Här är teasertrailern till parkour-martialarts-action-rökaren SKILLS som jag regisserade 2010. Denna tog vår amerikanska säljagent fram till de internationella mässor som filmen sålts under. Det står "Parkour to kill" överst i rutan - så heter filmen i Frankrike, som är ett av ca femton länder som köpt in filmen.
SKILLS visades på SVT sommaren 2011.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar